NYBÖRJARE - Kom som du är!

"Jag vill göra fysisk aktivitet till en del av min vardag och med hjälp av det bli piggare och ha mera ork. Jag har inte mycket erfarenhet av motion eller en regelbunden motionsrutin. Jag behöver stöd för att hitta ett lämpligt förhållande mellan motion, kost och vila."

På den här sidan hittar du LYKKEs rekommendationer för nybörjarna.

GYM


LYKKE GYM

LYKKE gym har ett omfattande urval av utrustning och redskap för mångsidig träning.

Läs mer

LYKKE GUIDNING FÖR TRÄNINGSMASKINER

Behöver du instruktion hur man använder gymmets träningsmaskiner? Lär känna träningsmaskinerna på gymmet med hjälp av vår personal tränare. Vi går igenom 6-8 träningsmaskin och efter det kan du göra muskelkonditionsträning på gymmet. Guidning varar ca. 30 minuter.

Läs mer


GRUPPTRÄNING


YOGA (JOOGA)

Ett milt och lugnt träningspass i Värmestudion som ökar rörligheten, kroppsskontrollen och styrka. Passet kombinerar olika typer av yoga, bestående av enkla andnings- och rörelseövningar, stretching och avslappning. Under passet lär man sig koncentration och avslappning.

Läs mer

KROPPSVÅRD (KEHONHUOLTO)

Ett återhämtande pass som innehåller aktiva rörlighetsrörelser och stretching. Övningen ökar rörligheten och förhindrar förslitningsskador. Passet erbjuder möjligheten att utföra alla rörelser i ens egen takt. Lämpar sig för alla och ingår i allas träningskalender.

Läs mer

CIRKELTRÄNING - (KIERTOHARJOITTELU)

Mångsidig cirkulär träning med hjälp av gymutrustning och/eller mindre redskap. Under passet tränar du under ledning av en coach i din egen takt med timer. Cirkulär träning förbättrar muskelstyrkan och syreupptagningsförmågan. Värm upp innan passet börjar.

Läs mer

GULDKLUBBEN

Mångsidigt träningspass för personer som är 60+ med varierande innehåll och som hjälper till att behålla och förbättra den allmänna fysiska hälsan. Träningspasset ger energi och hjälper dig att orka i vardagen. Innehållet i passet är utformat med tanke på äldre människors behov. Övningarna bidrar till att upprätthålla funktionsförmågan.

Läs mer

PILATES

Ett lugnt pass som särskilt stärker bålstyrkan och djupt liggande muskler. Pilates ökar rörligheten och förbättrar hållningen och kroppskontrollen. Övningarna görs i takt med din egen andning, så att du kan lära dig att koncentrera dig, koppla av och utföra rörelserna medan du lyssnar på din egen kropp.

Läs mer

LÅR-RUMPA-MAGE (REISI-PAKARA-VATSA)

Passet fokuserar på att forma musklerna i bålen och underkroppen; mage, rumpa och lår. Passet inleds med uppvärmning som inkluderar några stegövningar. Under arbetsdelen används din egen kroppsvikt och lätta tilläggsvikter som motstånd. Passet avslutas med stretching. Passet erbjuds både som lätt och medelsvårt.

Läs mer

BRÖST-RYGG-ARMAR (RINTA-SELKÄ-KÄDET)

Passet fokuserar på att forma överkroppens muskler; bröst, rygg, axlar och armar. Passet inleds med uppvärmning som inkluderar några stegövningar. Under arbetsdelen används din egen kroppsvikt och lätta tilläggsvikter som motstånd. Passet avslutas med stretching.

Läs mer

INOMHUSCYKLING (SISÄPYÖRÄILY)

Ett effektivt inomhuscykelpass som utvecklar syreupptagningsförmågan och den aeroba konditionen. Under passet visar coachen hur du själv kan justera träningens effekt med hjälp av cykelns motstånd. Vid behov erbjuder coachen innan passet börjar handledning för cykelns justeringar. Passet erbjuds som lätt, medelsvårt och utmanande.

Läs mer

LÄTT

LYKKE gruppträningspass som är märkta LÄTT, lämpar sig också för personer som är nybörjare på gruppträningspass och innehåller ingen svår koreografi. Under träningen framskrider man i en lite lugnare takt och coachen ger olika rörelsealternativ till personer på olika nivåer.

Läs mer

LYKKE VIDEOPASS

LYKKE videopasset är ett videostyrt gruppövningspass som du själv kan starta från salens pekskärm vid en för dig passande tidpunkt.

Läs mer


COACHNINGTJÄNSTER


Individuell coachning RÖR PÅ DIG

Är du nybörjare eller får du rehabilitering? Börjar du träna igen efter en längre paus? Med RÖR PÅ DIG-coachningen får du en trygg start på effektiv träning.

Läs mer

Individuell coachning PERMANENT FÖRÄNDRING

Behöver du varaktig förändring? Vill du ändra dina levnadsvanor permanent? PERMANENT FÖRÄNDRING – coachningen hjälper till med viktkontroll och med att upprätthålla träningsmotivationen. Du får en träningskalender som stöder dina mål, ett träningsprogram samt kostrådgivning. Kontakt varje vecka och coachens stöd underlättar förändringen.

Läs mer

Individuell coachning KOST

Saknar du måltidsrytm? Har du konstanta viktförändringar? Har återhämtningen eller utvecklingen avtagit? KOST-coachningen ger dig nycklarna till en hälsosammare kost som passar just dig.

Läs mer

LYKKE COACH Christoffer Bergman

Med mig som coach kan du förvänta dig en person kommer sätta realistiska krav på dig och din träning. Jag är alltid genuint ärlig med dig och ser alltid till att du tränar för att uppnå de mål som vi tillsammans lägger upp för dig.

Läs mer

LYKKE VALMENTAJA Eeva Isomäki

Tarjoan asiakkailleni ihmisläheistä, tutkittuun tietoon perustuvaa ja tavoitteellista valmennusta. Vahvuusalueeni on lihasten ja voiman kasvuun tähtäävä kuntosaliharjoittelu ja sitä tukeva ravitsemus sekä palautuminen. Omakohtaista kokemusta minulta löytyy myös kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta.

Läs mer

LYKKE VALMENTAJA Anna Näreaho

Kokonaisuus on valmennuksieni perusta. Liikunta, palautuminen, ravinto ja riittävä uni luovat pohjaa nousujohteiselle harjoittelulle. Haluan opettaa asiakkaitani löytämään turvalliset ja tehokkaat liikkeet, jotka tukevat haluttuja tavoitteita.

Läs mer

LYKKE VALMENTAJA Tiina Koskela

Hyvinvointi, liikunnan ilo, tavoitetta tukeva ruokavalio sekä riittävä lepo ovat valmennusfilosofiani perusta. Autan asiakkaitani löytämään terveyttä tukevan tavan liikkua sekä syödä. Kun perusasiat ovat kunnossa, on liikunta mahdollista säilyttää mukana arjessa myös haastavissa elämäntilanteissa.

Läs mer


ARTIKEL


HUR MAN TRÄNAR TRYGGT UNDER GRAVIDITETEN?

Motion hjälper den blivande modern att orka bättre med sin växande mage och ändrade hållning. Motion ökar också produktionen av njutningshormoner, så det är bra att försöka hitta ett lämpligt och meningsfullt sätt att röra på sig på även under graviditeten.

Läs mer

MELLANMÅL

Brukar du äta mellanmål? Det lönar sig att äta ett eller två mellanmål per dag för att hålla blodsockret och energibehovet jämn under hela dagen. Du kan äta mellanmålen till exempel mellan frukost och lunch samt mellan lunch och middag.

Läs mer


KÖP HÄR



MOTIONERARETYP

Hurdan motionerare är du? Håller du på att börja med träningen eller är motionen redan en del av din vardag? Motionerar du aktivt eller kanske även resultatinriktad? Eller kräver din livssituation för tillfället fysisk aktivitet med låg effekt?

Läs mer