ALOITTELEVA LIIKKUJA - Tule sellaisena kuin olet

"Haluan saada liikunnan osaksi arkeani ja saada sitä kautta lisää vireyttä sekä jaksamista. Minulla ei ole paljoa kokemusta liikkumisesta tai vielä säännöllistä liikuntarutiinia. Kaipaan tukea löytääkseni liikunnan, ravinnon ja levon sopivan suhteen."

Tältä sivulta löydät LYKKEn suosituksia aloittelevalle liikkujalle.

KUNTOSALI


LYKKE KUNTOSALI

LYKKE kuntosalilta löydät kattavasti laitteita ja välineistöä monipuolista harjoittelua varten.

Lue lisää

LYKKE LAITEOPASTUS

Kaipaatko opastusta kuntosalin peruslaitteiden käytössä? LYKKE Laiteopastuksessa käydään läpi kuntosalin painopakka-alueella 6-8 kuntosalilaitetta, joiden avulla pääset alkuun kuntosaliharjoittelussa ja voit tehdä koko kehon kuntosaliharjoituksen. Laiteopastuksen kesto n. 30 minuuttia.

Lue lisää


RYHMÄLIIKUNTA


JOOGA

Lempeä, kehon liikkuvuutta, hallintaa sekä voimaa lisäävä rauhallinen Lämpöstudion harjoitus. Tunti yhdistää eri joogalajeja koostuen helpoista hengitys- ja liikkuvuusharjoituksista, venytyksistä sekä rentoutuksesta. Tunnilla opetellaan keskittymistä sekä rauhoittumista.

Lue lisää

KEHONHUOLTO

Palauttava tunti, joka sisältää aktiivisia liikkuvuusliikkeitä sekä venytyksiä. Harjoitus lisää liikkuvuutta sekä ennaltaehkäisee rasitusvammoja. Tunnilla on mahdollisuus tehdä kaikki liikkeet omaan tahtiin. Sopii kaikille ja kuuluu jokaisen liikuntakalenteriin.
​​​​​​​

Lue lisää

KIERTOHARJOITTELU

Monipuolinen kiertoharjoitus kuntosalin tai Jumppastudion laitteita sekä pienvälineistöä apuna käyttäen. Tunnilla treenaat ohjaajan opastuksella omaan tahtiisi aikaa vastaan. Kiertoharjoittelu parantaa lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Lämmittelethän ennen tunnin alkua.

Lue lisää

KULTAKERHO

60+ -ikäisen monipuolinen treenitunti vaihtelevalla sisällöllä, joka auttaa ylläpitämään ja kehittämään yleiskuntoa. Tunti antaa energiaa ja auttaa jaksamaan arjessa. Tunnin sisältö on suunniteltu ikääntyvien tarpeet huomioiden ja harjoitteet auttavat ylläpitämään toimintakykyä.

Lue lisää

PILATES

Rauhallinen Lämpöstudion tunti. Vahvistaa erityisesti keskivartalon voimaa ja syvempiä lihaksia. Pilates lisää liikkuvuutta sekä parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa. Harjoitukset tehdään oman hengityksen tahdissa, jolloin opit keskittymistä sekä rauhoittumista ja liikkeiden suorittamista omaa kehoa kuunnellen.

Lue lisää

REISI-PAKARA-VATSA

Tunnilla keskitytään muokkamaan keski- ja alavartalon lihaksia; vatsaa, pakaroita ja reisiä. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka sisältää jonkin verran askellusta. Työosuudessa vastuksena käytetään oman kehon painoa sekä kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely. Tunnista löydät sekä helpon, että keskitason vaihtoehdon.

Lue lisää

RINTA-SELKÄ-KÄDET

Tunnilla keskitytään muokkaamaan ylävartalon lihaksia; rintaa, selkää, hartioita ja käsivarsia. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka saattaa sisältää jonkin verran askellusta. Työosuudessa käytetään vastuksena oman kehon painoa sekä kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely.

Lue lisää

SISÄPYÖRÄILY

Tehokas hapenottokykyä sekä aerobista kuntoa kehittävä sisäpyöräilytunti. Tunnin aikana ohjaaja opastaa, kuinka pystyt itse säätelemään harjoituksen tehoa pyörän vastuksen avulla. Ohjaaja opastaa tarvittaessa pyörän säätöjen kanssa ennen tunnin alkua. Tunnista löydät sekä helpon, keskitason, että haastavan vaihtoehdon.

Lue lisää

HELPPO

LYKKE ryhmäliikunnan tunnit, jotka on merkitty HELPPO-tunnisteella ovat myös aloitteleville ryhmäliikkujille sopivia tunteja, jotka eivät sisällä vaikeita askelkuvioita. Treeneissä edetään hieman rauhallisempaan tahtiin ja ohjaaja antaa liikevaihtoehtoja eri tasoisille liikkujille.

Lue lisää

LYKKE VIDEOTUNTI

LYKKE videotunti on video-ohjattu ryhmäliikuntatunti, jonka voit itse käynnistää salin kosketusnäytöltä itsellesi sopivan aikataulun mukaan.

Lue lisää


VALMENNUSPALVELUT


Yksilövalmennus LÄHDE LIIKKEELLE

Oletko aloittelija tai kuntoutuja? Aloitatko treenin pitkän tauon jälkeen? LÄHDE LIIKKEELLE-valmennuksessa saat turvallisen alun tehokkaaseen kuntoiluun.

Lue lisää

Yksilövalmennus PYSYVÄ MUUTOS

Kaipaatko kestävää muutosta? Haluatko muuttaa elämäntapojasi pysyvästi? PYSYVÄ MUUTOS – valmennus auttaa painonhallinnassa ja liikuntamotivaation ylläpitämisessä. Saat tavoitettasi tukevan liikuntakalenterin sekä harjoitusohjelmat, ravinto-ohjausta unohtamatta. Viikottainen yhteydenpito ja valmentajan tuki helpottavat muutoksen tekemistä.

Lue lisää

Yksilövalmennus RAVINTO

Onko ateriarytmi hukassa? Jojoileeko paino? Onko palautuminen tai kehittyminen hidastunut? RAVINTO-valmennuksesta saat avaimet terveellisempään, juuri sinulle sopivaan ruokavalioon.

Lue lisää

LYKKE VALMENTAJA TIINA KOSKELA

Hyvinvointi, liikunnan ilo, tavoitetta tukeva ruokavalio sekä riittävä lepo ovat valmennusfilosofiani perusta. Autan asiakkaitani löytämään terveyttä tukevan tavan liikkua sekä syödä. Kun perusasiat ovat kunnossa, on liikunta mahdollista säilyttää mukana arjessa myös haastavissa elämäntilanteissa.

Lue lisää

LYKKE VALMENTAJA ANNA NÄREAHO

Kokonaisuus on valmennuksieni perusta. Liikunta, palautuminen, ravinto ja riittävä uni luovat pohjaa nousujohteiselle harjoittelulle. Haluan opettaa asiakkaitani löytämään turvalliset ja tehokkaat liikkeet, jotka tukevat haluttuja tavoitteita.

Lue lisää

LYKKE VALMENTAJA EEVA ISOMÄKI

Tarjoan asiakkailleni ihmisläheistä, tutkittuun tietoon perustuvaa ja tavoitteellista valmennusta. Vahvuusalueeni on lihasten ja voiman kasvuun tähtäävä kuntosaliharjoittelu ja sitä tukeva ravitsemus sekä palautuminen. Omakohtaista kokemusta minulta löytyy myös kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta.

Lue lisää


ARTIKKELIT


Miten ylläpidän terveyttäni ja toimintakykyäni?

Valtakunnallisten liikuntasuositusten mukaan lihaskuntoa sekä liikehallintaa parantava harjoitus tulisi tehdä kaksi kertaa viikossa. Rasittavaa liikuntaa tulisi tehdä 1h 15min per viikko tai vastaavasti reipasta liikuntaa 2 h 30 min per viikko. Kevyttä liikuskelua tulisi sisällyttää viikkoon mahdollisimman paljon. Kevyt liikuskelu tarkoittaa arkiaktiivisuutta ja esim. siirtymisiä paikasta toiseen. Paikallaoloa tulisi tauottaa aina, kun se on mahdollista. Palauttavaa unta tulisi saada riittävästi. ​​​​​​​

Lue lisää

OLETKO AKTIIVINEN ARJESSA?

Oletko sinä arjessa aktiivinen? Kuinka usein valitset siirtymisiin auton sijaan kävelyn tai pyöräilyn? Jokapäiväisillä valinnoilla voimme kerryttää huomaamattamme paljon liikuttuja kilometrejä viikko- ja kuukausitasolla. Arkiaktiivisuus on aliarvostettu liikuntamuoto, mutta terveyden kannalta yksi merkittävimmistä. Arkiaktiivisuudella on merkittäviä vaikutuksia painonhallinnassa sekä terveyden ylläpitämisessä.

Lue lisää

MUISTA USKALTAA

Uuden opettelu vaatii rohkeutta. Elämä vaatii uuden oppimista, koska muutosta tapahtuu jatkuvasti. Jätämmekö asioita tekemättä sen vuoksi, että pelkäämme epäonnistumista? Millaista sisäistä puhetta käymme itsemme kanssa tilanteissa, joissa jännitämme onnistumistamme? Puhummeko kannustavasti itsellemme vai nouseeko voimakkaammaksi äänet, jotka puhuvat epäonnistumisen puolesta?

Lue lisää

Pieniä askeleita päivittäin

Päivittäiset valinnat vaikuttavat kokonaisvaltaiseen hyvinvointiimme. Ei ole niin suurta merkitystä, mitä teemme joulun ja uuden vuoden välillä vaan suurempi juttu on se, mitä tapahtuu uuden vuoden ja joulun välillä. On tärkeää ymmärtää hyvinvointiin vaikuttavat kokonaisuudet; uni, ravinto ja liikunta. Kun löydämme tasapainon ja itselle toimivan tavan näiden kolmen niin tärkeän asian välille, hyvinvointimme lisääntyy väistämättä.

Lue lisää


OSTA TÄSTÄ



LIIKKUJATYYPIT

Minkälainen liikkuja sinä olet? Aloitteletko juuri liikuntamatkaasi vai onko liikunta jo osa arkeasi? Liikutko aktiivisesti vai ehkä jo tavoitteellisesti tai vaatiiko tämän hetkinen elämän tilanteesi mieluiten matalatehoista liikuntaa? Klikkaa kuvia ja näet, mitä Liikuntakeskus LYKKE tarjoaa erilaisille liikkujatyypeille.

Lue lisää