INSPIRAATIO

Tältä sivulta löydät inspiraatiota omaan arkeen; asiakastarinoita, asiaa hyvinvoinnista, ruokajuttuja ja treenivinkkejä.

​​​​​​​Mikä sinua inspiroi?

Hyvinvointi


KANNATTAAKO TREENIT TAUOTTAA KESÄKSI?

Mietityttääkö kesätreenit ja niiden sovittaminen lomaan sekä kesäpuuhiin? Tuntuuko, että kuntosaliasiakkuutta on turha maksaa kesäkaudella? LYKKEn tiimin mielipide: Älä missään tapauksessa unohda liikkumista, vaan sen sijaan muokkaa se omaan kesääsi sopivaksi.

Lue lisää

KOHTI HYVINVOINTIA

Syksyn kynnyksellä, vuoden alussa, loman jälkeen ja maanantaina alkaa uusi kausi. Aloitamme uuden harrastuksen tai ehkä uuden työn tai kaipaamme muuten vain jotain muutosta aikaisempaan. Kuntosalit täyttyvät innokkaista treenaajista ja ihmiset siivoavat ruokavaliotaan.

Lue lisää

Palaudu arjessa

Viihdytkö omassa arjessasi? Osaatko ottaa rennosti keskellä viikkoa ja pystytkö nollaamaan stressaavat asiat mielestäsi?
​​​​​​​Vai hengästyttääkö päivien juoksu? Jäävätkö yöunet vähälle ja lasketko päiviä lomaan tai viikonloppuun?

Lue lisää

Missä sinun on hyvä olla?

Oletko koskaan pysähtynyt ajattelemaan, missä sinun on todella hyvä olla?
​​​​​​​Missä on paikka, jossa voisit vain istua, sulkea silmäsi ja hengittää muutaman minuutin ilman keskeytyksiä?

Lue lisää

Nainen nukkumassa keskellä metsää

Uni

Monet meistä kärsivät unettomuudesta jossain elämämme vaiheessa. Unen puute vaikuttaa hormonitoimintaan ja saattaa vielä mielen matalalle. Tärkeää on panostaa unen laatuun pitkällä aikavälillä.

Lue lisää

Pieniä askeleita päivittäin

Päivittäiset valinnat vaikuttavat kokonaisvaltaiseen hyvinvointiimme. Ei ole niin suurta merkitystä, mitä teemme joulun ja uuden vuoden välillä vaan suurempi juttu on se, mitä tapahtuu uuden vuoden ja joulun välillä. On tärkeää ymmärtää hyvinvointiin vaikuttavat kokonaisuudet; uni, ravinto ja liikunta. Kun löydämme tasapainon ja itselle toimivan tavan näiden kolmen niin tärkeän asian välille, hyvinvointimme lisääntyy väistämättä.

Lue lisää

FLOW

Tiedätkö tunteen, kun olet niin innoissasi jostain, että joudut keskittyä malttaaksesi antaa asioille aikaa tapahtua omalla painollaan?

Lue lisää

Parempaa unta

Arjessa stressi ja kiire ovat usein läsnä ja molemmat saattavat helposti vaikuttaa yöuniin. Tässä muutama helppo vinkki, kuinka parantaa meille niin tärkeän unen laatua.

Lue lisää

HENGITYS ON MIELESI PEILI

Usein arjessa käytämme vain noin 30% keuhkojemme kapasiteetista. Mielentila näkyy yleensä suoraan hengityksestä. Istu alas, sulje silmät, vedä keuhkot täyteen ilmaan ja hengitä sen jälkeen rauhallisesti ulos. Toista 5 kertaa.
Miltä tuntuu?

Lue lisää


LYKKE lautasella


SÄÄNNÖLLISESTI, MONIPUOLISESTI, LAADUKKAASTI

Onko painonpudotuksen taustalla aina oltava dieetti ja laihdutusruokavalio, jossa syödään vain tiettyjä ruokia, tietty määrä ja tarkasti punnittuna? Lyhyesti ja ytimekkäästi, ei ole. Kun keskitymme rajoitetun ja tiukan ruokavalion sijaan ruokailun perusasioihin, emme tarvitse tiukkoja dieettejä voidaksemme hyvin. Ravinnosta puhuttaessa olisi hyvä ymmärtää, että olennaista on kokonaisuus.

Lue lisää

SOKERI

Kehomme reagoi yksilöllisesti sokeriin. Toinen pystyy syömään pienen jälkiruoan päivittäin, toisella makeat naposteltavat aiheuttavat suuria heittelyitä verensokerissa tai esimerkiksi iho-oireita. Kehomme pyrkii aina tasapainotilaan ja niinpä se tottuu kaikkeen mitä riittävän pitkään ylläpidetään. Niin terveelliseen, kuin epäterveelliseenkin.

Lue lisää

HYVÄT PAHAT HIILIHYDRAATIT

Ruokavalioon liittyvät asiat puhuttavat. Kahvipöytäkeskusteluissa jaamme vinkkejä, uskomuksia ja ajatuksiamme terveellisestä sekä epäterveellisestä ravinnosta. Teemme monet valintamme totuttujen tapojen pohjalta. Joskus meillä on myös vahvoja uskomuksia ilman, että ne välttämättä pohjautuvat erityisen vankkaan tietoon. Hiilihydraatit nousevat yhtenä hyvin kiisteltynä energiaravintoaineena keskusteluihin mukaan.

Lue lisää

Päivän tärkein ateria

Aamiainen on päivän tärkein ateria. Mistä sinun aamiaisesi koostuu?

Lue lisää

PEHMEÄ KURPITSAKEITTO

Syksyllä kauppojen hyllyihin ilmestyvät ihanat kurpitsat. Kurpitsaa löytyy monessa värissä, monessa muodossa ja monessa koossa. Kurpitsaa voi lisätä paistoksiin ja vuokiin tai siitä voi tehdä ihania leivonnaisia.

Lue lisää

Raastepihvit

Maukkaat raastepihvit sopivat täydellisesti sadonkorjuun aikaan. Käytä pääruuan lisukkeena tai sellaisenaan esim. kermaviilikastikkeen kanssa.

Lue lisää

VÄLIPALA

Onko sinulla tapana syödä välipaloja? Välipaloja olisi hyvä syödä päivässä yksi tai jopa kaksi isompien aterioiden välissä, jotta verensokeri ja energiansaanti pysyy tasaisena koko päivän.

Lue lisää

Ihana avokado

Avokado on oivallinen hyvän rasvan lähde, joka sopii levitteeksi leivän päälle, soseutettuna smoothieen tai vaikkapa kuutioituna salaattiin.

Lue lisää

Paremmat letut

Kevyempi versio ihan tavallisista letuista on helppo toteuttaa.

Lue lisää


TReenivinkit


MITEN LIIKKUA TURVALLISESTI RASKAUSAIKANA?

Liikunta auttaa odottavaa äitiä jaksamaan paremmin kasvavan vatsan sekä muuttuvan ryhdin kanssa. Liikunta myös lisää mielihyvähormonien tuotantoa, joten on hyvä yrittää löytää itselle sopiva ja mielekäs tapa liikkua myös odotusaikana.

Lue lisää


LYKKE lähettiläät


LYKKE-lähettiläs Emma

EMMA

Monipuolisten laitteiden lisäksi erityisesti LYKKEn tilava vapaiden painojen toiminnallinen alue mahdollistaa minulle tärkeiden lajinomaisten harjoitteiden tekemisen. ​​​​​​​

Lue lisää

Anette, LYKKE-lähettiläs

ANETTE

Urheilu on aina ollut iso osa elämääni ja salilta lähtiessä on mieli ja kroppa täynnä hyvää energiaa.

Lue lisää

JONNA

Parhaan salin Lykkestä tekee huiput ohjaajat ja aina yhtä siistit tilat.

Lue lisää

Oskari, LYKKE-LÄHETTILÄS

OSKARI

Treenaan Myllykadulla, koska sali on hinta-laatusuhteeltaan huippu. Plussaa on mahtava henkilökunta ja hyvä sijainti. Salilta löytyy kaikki mitä omiin treeneihini tarvitsen.

Lue lisää