TUNTIKUVAUKSET

Tältä sivulta löydät kuvaukset LYKKE ryhmäliikuntatunneista.

Pääset lukemaan lisää klikkaamalla tunnin nimeä.

​​​​​​​Sivun alalaidasta löydät linkin LYKKE videotunteihin sekä LesMills-konseptin videotuntivalikoimaan.

Kysythän meiltä lisää jos ryhmäliikuntatunneissa joku asia mietityttää.

​​​​​​​vaasa@liikuntakeskuslykke.fi


Bodyattack -tunti Vaasa

BODYATTACK

LesMills – konseptitunti, joka kehittää aerobista kuntoa, kestävyyttä sekä räjähtävyyttä. Korkeasykkeinen, atleettinen harjoitus. Tunti sisältää mm. paljon hyppyjä, juoksua, kykkyjä, punnerruksia. Tunnin aikana ohjaaja antaa liikevaihtoehtoja. Takuulla hikistä ja tehokasta!

Lue lisää

Mies bodypump-tunnilla

BODYPUMP

LesMills – konseptitunti, ​​​joka kehittää lihaskestävyyttä. Tunnin aikana treenataan levytangon ja lisäpainojen avulla kehon suurimmat lihasryhmät. Ei askelkuvioita.

Lue lisää

Les Mills Bodystep -ryhmäliikuntatunti Vaasa

BODYSTEP

LesMills-konseptitunti, joka kehittää koordinaatiota, hapenottokykyä sekä kestävyyttä. Hauskalla koreografisella tunnilla treenataan step-lautaa apuna käyttäen; nostetaan sykettä, tehdään lihaskuntotreeniä sekä saadaan hiki pintaan.

Lue lisää


Nainen punnertaa kahvakuulan kanssa HIIT-treenissä

HIITTI

Kovatehoinen kierto- tai patteriharjoitus oman kehon vastusta sekä lisäpainoja apuna käyttäen. Tunnilla treenaat omaan tahtiisi aikaa vastaan. Harjoitus parantaa lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Sopii edistyneelle liikkujalle.

Lue lisää

ILMAJOOGA

Yhdistelmä joogaa sekä kehonhallintaharjoituksia. Suurin osa liikkeistä tehdään isoa kangasta apuna käyttäen. Harjoitus rauhoittaa, lisää liikkuvuutta sekä kehittää kehonhallintaa. Tunnin alussa ja lopussa rentoutus. Tunnille pukeudutaan kyynär-ja polvitaipeet peittäviin puhtaisiin vaatteisiin. Saavuthan tunnille meikittä sekä ilman koruja. Jos teet toisen treenin ennen tuntia, käythän suihkussa ennen Ilmajooga- tunnille osallistumista. Ei painorajoitusta. Tunti ei sovi raskaana oleville eikä korkeasta verenpaineesta kärsiville.

Lue lisää

Kaksi naista hyppimässä ryhmäliikuntatunnilla

INTERVALLI

Vauhdikas ja vaihteleva tunti, jossa askellusosuudet sekä lihaskuntotreenit vuorottelevat. INTERVALLI-tunnilla harjoitukset tehdään kehonpainolla sekä pienillä lisäpainoilla. Askellusosuudet sisältävät koreografiaa. Hauska ja hikinen tunti!

Lue lisää

JOOGA

Lempeä, kehon liikkuvuutta, hallintaa sekä voimaa lisäävä rauhallinen Lämpöstudion harjoitus. Tunti yhdistää eri joogalajeja koostuen helpoista hengitys- ja liikkuvuusharjoituksista, venytyksistä sekä rentoutuksesta. Tunnilla opetellaan keskittymistä sekä rauhoittumista.

Lue lisää


KAMPPAILU

Kamppailupainotteinen tunti, joka nostaa sykkeen ja fiiliksen kattoon. Tunti sisältää hyppyjä, iskuja sekä potkuja. Mukana on myös keski- ja alavartaloa vahvistavia lihaskuntoliikkeitä. Tunnilla ei käytetä välineitä.

Lue lisää

KEHONHUOLTO

Palauttava tunti, joka sisältää aktiivisia liikkuvuusliikkeitä sekä venytyksiä. Harjoitus lisää liikkuvuutta sekä ennaltaehkäisee rasitusvammoja. Tunnilla on mahdollisuus tehdä kaikki liikkeet omaan tahtiin. Sopii kaikille ja kuuluu jokaisen liikuntakalenteriin.
​​​​​​​

Lue lisää

Nainen käsissään kahvakuula. Kiertoharjoittelu parantaa lihaskuntoa.

KIERTOHARJOITTELU - Jumppastudio

Tehokas tunti, joka parantaa lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Monipuolinen kiertoharjoitus oman kehon vastusta sekä lisävälineitä, kuten käsipainoja, kuminauhoja sekä step-lautaa apuna käyttäen. Tunnilla treenaat omaan tahtiisi aikaa vastaan.

Lue lisää

Kaksi iloista aikuista käsipainot kädessä. Kiertoharjoittelu kuntosalilaitteita käyttäen.

KIERTOHARJOITTELU- Kuntosali

Monipuolinen kiertoharjoitus kuntosalin laitteita sekä pienvälineistöä apuna käyttäen. Tunnilla treenaat ohjaajan opastuksella omaan tahtiisi aikaa vastaan. Kiertoharjoittelu parantaa lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Lämmittele ennen tunnin alkua.

Lue lisää


Iloinen nainen kiinteytys-ryhmäliikuntatunnilla

KIINTEYTYS

Monipuolinen koko kehoa kiinteyttävä harjoitus, jossa vastuksena käytetään oman kehon painoa sekä kevyitä lisäpainoja. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka sisältää jonkin verran askellusta. Alkulämmittelyn jälkeen treenataan monipuolisesti koko kehon lihaksia. Lopussa venyttely.

Lue lisää

KULTAKERHO

60+ -ikäisen monipuolinen treenitunti vaihtelevalla sisällöllä, joka auttaa ylläpitämään ja kehittämään yleiskuntoa. Tunti antaa energiaa ja auttaa jaksamaan arjessa. Tunnin sisältö on suunniteltu ikääntyvien tarpeet huomioiden ja harjoitteet auttavat ylläpitämään toimintakykyä.

Lue lisää

Nainen tekemässä pilates-harjoitusta

PILATES

Rauhallinen Lämpöstudion tunti. Vahvistaa erityisesti keskivartalon voimaa ja syvempiä lihaksia. Pilates lisää liikkuvuutta sekä parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa. Harjoitukset tehdään oman hengityksen tahdissa, jolloin opit keskittymistä sekä rauhoittumista ja liikkeiden suorittamista omaa kehoa kuunnellen.

Lue lisää

Neljä naista ryhmäliikuntatunnilla

REISI-PAKARA-VATSA

Tunnilla keskitytään muokkamaan keski- ja alavartalon lihaksia; vatsaa, pakaroita ja reisiä. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka sisältää jonkin verran askellusta. Työosuudessa vastuksena käytetään oman kehon painoa sekä kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely. Tunnista löydät sekä helpon, että keskitason vaihtoehdon.

Lue lisää


Nainen kädessään käsipaino

RINTA-SELKÄ-KÄDET

Tunnilla keskitytään muokkaamaan ylävartalon lihaksia; rintaa, selkää, hartioita ja käsivarsia. Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka saattaa sisältää jonkin verran askellusta. Työosuudessa käytetään vastuksena oman kehon painoa sekä kevyitä lisäpainoja. Lopussa venyttely.

Lue lisää

Sisäpyöräily eli spinning Vaasa

SISÄPYÖRÄILY

Tehokas hapenottokykyä sekä aerobista kuntoa kehittävä sisäpyöräilytunti. Tunnin aikana ohjaaja opastaa, kuinka pystyt itse säätelemään harjoituksen tehoa pyörän vastuksen avulla. Ohjaaja opastaa tarvittaessa pyörän säätöjen kanssa ennen tunnin alkua. Tunnista löydät sekä helpon, keskitason, että haastavan vaihtoehdon.

Lue lisää

Kaksi naista LYKKEn tanssi-ryhmäliikuntatunnilla

TANSSI

Hieman haastavampi, koreografisempi tanssitunti, jossa opetellaan Salsan, Bachatan ja Reggaetonin perusaskelia. Tunti sisältää myös helpompia koreografioita energian ja vauhdin ylläpitämiseksi.
​​​​​​​

Lue lisää

Mies tekemässä punnerrusta

TEHO

Tehokas, kokonaisvaltainen koko kehon treenitunti, joka lisää lihaskestävyyttä sekä parantaa hapenottokykyä. Alkulämmittelyn jälkeen treenataan suurimmat lihasryhmät kierto- tai patteriharjoitteluna omalla paikalla aikaa vastaan. Harjoitusosio sisältää sekä kehonpainolla, että lisäpainoilla tehtäviä liikkeitä. Tunnin lopussa kehonhuolto-osuus, joka sisältää aktiivisia liikkuvuusliikkeitä sekä venyttelyä. Tunti ei sisällä askelkuvioita.

Lue lisää

TRX-vastusnauhoilla tehtävä tehokas koko kehon ryhmäliikuntatunti

TRX

Tehokas koko kehon treenitunti, joka lisää lihaskestävyyttä sekä kehonhallintaa.
Tunnilla käytetään TRX-vastusnauhoja. Alkulämmittelyn jälkeen treenataan koko kehon lihaksia liikepari-, patteri- tai kiertoharjoitteluna. Tunnin lopussa venyttely. Tunti ei sisällä askelkuvioita.

Lue lisää

VATSA-SELKÄ

Vatsa-selkä-tunti parantaa ryhtiä sekä vahvistaa keskivartalon voimaa. Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen treenataan tehokkaasti keskivartalon lihaksia. Ei askelkuvioita.

Lue lisää



Kaksi naista valitsee ryhmäliikuntatunnin videota telkkarin ruudusta.

LYKKE VIDEOTUNTI

LYKKE videotunti on video-ohjattu ryhmäliikuntatunti, jonka voit itse käynnistää salin kosketusnäytöltä itsellesi sopivan aikataulun mukaan.

Lue lisää

LesMills-ryhmäliikuntatunnit

Les Mills -konseptitunnit

Les Mills -ryhmäliikuntatuntien sisältö seuraa kansainvälistä Les Mills -konseptia.
​​​​​​​Tuntien sisältö vaihtuu kolmen kuukauden välein, samaan aikaan Les Mills -tunneilla ympäri maailman.

Lue lisää


TAPAHTUMAKALENTERI

Tältä sivulta löydät LYKKEn tulevat ryhmäliikuntatunnit sekä tapahtumat. Tervetuloa mukaan!

Lue lisää